Zyrtarët kufitarë në Mbretërinë e Bashkuar dhe Francë kanë evidentuar një rënie të konsiderueshme të numrit të emigrantëve që kalojnë Kanalin Anglez këtë vit me varka të vogla. Shifrat zyrtare janë ulur me mbi një të tretën krahasuar me vitin 2022. Mbretëria e Bashkuar ka ndihmuar në financimin e dyfishimit të policisë franceze që patrullojnë kufirin së bashku me masa të tjera, si dronët, raporton BBC. Por pavarësisht këtij fakti, dhjetëra mijëra emigrantë mbeten gati për të tentuar udhëtimin e rrezikshëm.
Në një natë të ftohtë dhe pa hënë në dhjetor, një vajzë 17-vjeçare irakiane e quajtur Faisa shtrihej e fshehur në dunat e rërës jashtë portit të Boulogne, duke kapur dorën e motrës së saj 10-vjeçare dhe duke dëgjuar zhurmën e vazhdueshme të detit, në pritje të vendimit për t’u nisur. “Nuk u tremba sepse gjithçka për ne është një rrezik”, shpjegoi ajo. Ishte pak pas orës dy të mëngjesit dhe batica kishte filluar të kthehej. Kontrabandistët që organizuan udhëtimin e asaj nate për këtë grup të veçantë prej rreth 50 emigrantësh nga Iraku, Afganistani, Eritrea dhe Irani kishin pritur për më shumë se një javë për të gjetur kohën e duhur. Një det i qetë dhe rryma të favorshme në brigjet franceze.
Në Kanal, dritat e shndritshme të disa anijeve mallrash të ankoruara shkëlqenin dhe pas tyre, në veri-perëndim, një shkëlqim i dobët dukej se tregonte prozhektorët në portin e ngarkuar të Doverit, duke reflektuar nga shkëmbinjtë e bardhë të famshëm. “Shkoni, shkoni, shkoni.”. Ndërsa Faisa, prindërit e saj dhe tre vëllezërit e motrat reaguan ndaj urdhrit dhe rrëshqitën në dunat e pjerrëta, nisën të vraponin. Pavarësisht të ftohtit të ashpër dhe reshjeve të herëpashershme të shiut, ky ishte ndoshta shansi i fundit i denjë, i vitit dhe ndoshta i gjithë dimrit, për të tentuar një kalim të paligjshëm.
Qindra të rinj dhe disa gra dhe fëmijë filluan të tërhiqnin zvarrë varka me fryrje dhe motorë të jashtëm, përtej shkëmbinjve të mëdhenj. “A e pe atë dritë?”. Në sektorin e tyre në një plazh të gjatë pranë Boulogne, katër xhandarë francezë, të maskuar dhe të veshur me uniforma kamuflazhi të gjelbër, ndaluan patrullën e tyre në këmbë. Ata ishin një ekip i ri, i sjellë së fundmi në rajon si pjesë e një lëvizjeje të financuar nga Mbretëria e Bashkuar për të dyfishuar numrin e policisë franceze të përfshirë në bllokimin e migrantëve. Një oficer i ri e futi pushkën e tij nën njërin krah dhe skanoi dunat në jug me një palë dylbi me imazhe termike.
Dylbi dhe një sërë pajisjesh të tjera, duke përfshirë drone, motoçikleta dhe automjete të vogla me katër rrota, janë siguruar së fundmi nga MB, si pjesë e një pakete mbështetëse trevjeçare me vlerë 480 milion paund. Papritur, xhandarët filluan të vrapojnë. Ata kishin parë diçka që patrullat kufitare franceze kishin filluar ta quanin “larva”. “Stop! Stop! Stop!” bërtitën xhandarët. Javët e fundit ka pasur përplasje gjithnjë e më të dhunshme mes policisë dhe kontrabandistëve, si dhe mes vetë bandave kriminale. Rreth 30 policë u plagosën rëndë. Por këtë herë takimi përfundoi pothuajse para se të kishte filluar. Në kohën kur xhandarët kishin vrapuar drejt varkës, e cila tani shtrihej në plazh rreth 10 metra nga dallgët që tërhiqeshin me shpejtësi, migrantët dhe kujdestarët e tyre ishin kthyer në duna.
“Ata janë ende atje lart tani. Mendoj se po përpiqen të vendosin se si të largohen pa i parë ne. Por mund të ketë grupe të tjera atje lart që ende presin mundësinë e tyre,” tha një oficer francez, i quajtur Robert. Xhandarët iu vunë punës. Një varkë e mbingarkuar me më shumë se 60 persona kishte kaluar nga zona e sigurisë bregdetare dhe kishte dalë në det, por më pas kishte filluar të fundosej. Një burrë tashmë ishte mbytur, një tjetër ishte pa ndjenja dhe dy persona të tjerë u raportuan të zhdukur. Një sudanez 25-vjeçar u gjet në një plazh tjetër dhe më vonë vdiq nga një atak në zemër.
“Kjo është ajo që na mban të motivuar dhe aktivë. Nuk mund të largohesh nga skenat si kjo, kur sheh familje, fëmijë të vegjël ose të moshuar në varka të tilla,” tha majori Laurent Lemoine nga njësia kundër trafikimit të Francës. Pak orë pas vdekjes së fundit të emigrantëve në Kanal, zyra e kryeministrit të Mbretërisë së Bashkuar Rishi Sunak kishte lëshuar një deklaratë duke dënuar kalimet “të rrezikshme” dhe duke theksuar nevojën për “të ndaluar anijet dhe të shtypen bandat e organizuara kriminale që po e nxisin atë”.
Por Charlie Eastaugh, drejtor i operacioneve ndërkombëtare për Komandën Operative të Varkave të Vogla në Ministrinë e Brendshme, vuri re se një goditje po arrinte tashmë rezultate “me të vërtetë domethënëse”. “Ne kemi parë një reduktim të numrit të individëve që mbërrijnë këtë vit në këtë mënyrë. Kemi parë gjithashtu një ulje të numrit të anijeve me 45% këtë vit, deri më sot.”, tha ai. Eastaugh tha se shifrat tregonin se shumë migrantë po ndaloheshin shumë përpara se të arrinin në brigjet e Francës, në një masë të madhe falë “një rritjeje masive në numrin e personelit të zbatimit të ligjit” që synonte bandat e kontrabandës në rajon.
“Në përgjithësi, ne po vazhdojmë të shohim frytet e punës dhe investimit tonë ndërsa këto burime shtesë vijnë në bord,” shtoi ai. Zyrtarët francezë theksuan se më shumë se 300 kontrabandistë të dyshuar ishin arrestuar gjatë vitit të kaluar. Në Calais, zyrtarët vunë re një rënie të përgjithshme në kalimet e emigrantëve, nga 46,000 në 2022, në pak më shumë se 29,000 këtë vit.